dilluns, 24 de juny del 2013

FLAMA DEL CANIGO

Ja començo a tenir una edat,aixo vol dir que ja fa dies que volto,he fet rutes a molts llocs,i un dels que sempre m'han agradat,es el Canigo,potser perque es una de les muntanyes magiques per els catalans,juntament amb el Pedraforca i els Encantats.Quan em van proposar acompanyar als DESFRENATS a buscar la FLAMA DEL CANIGO,no m'ho vaig pensar ni un moment,tot i que sabia que patiria per arribar a Vallter,pero soc de la vella escola,si una cosa no et costa,no la valores prou.Sortim dissabte a la tarda,ens porten fins al Ras de Prat de Cabrera,no es pot pujar mes amunt perque mes tard hem vist que hi havia una congesta de neu a la pista,pujem al refugi de Cortalets,fem una canya mentre mengem un entrepa,ens informen que al final el foc es fa a dalt la Pica del Canigo(en principi es feia al Pic Jofre),anem molt justos de temps,o sigui que,agafem els "trastus" i pujem escopetejats cap al cim del Canigo,arribem just a les 12,a temps de sentir el manifest i els SEGADORS,m'emociono força(hi havia estat a baix,pero mai a dalt al moment de l'encesa),poc a poc anem encenent els fanalets i quinquers,fa un xic de vent i força fred,comencem a baixar per la xemeneia amb molt de compte,poc a poc ens anem quedant sols a la baixada,passem la Cabana Arago,mes tard trobem el GR 10,que practicament ja no deixarem fins a Vallter,arribem al refugi de Marialles,on dormim una hora i mitja al refugi forestal lliure,sortim ja de clar direccio Pla Guillem on arribem intercalant pista i GR,passem per refugi,anem a Roques Blanques,tirem a les Esquerdes de Rotja,al refugi de Rotja jo m'entesto a passar per l'esquerra per pujar a la portella,pero enfilem massa avall i agafem el cami del Costabona,aprop del pluviometre reculem i anem a buscar el planer del costat del Mort de l'Escola,anem a buscar el cami conegut del costat del Roc Colom(hi passem quan anem a fer el Costabona),planegem amb estones de boira cap al Pla de Campmagre,baixem per la Portella de Morens,i a Vallter,on ens esperen els companys per fer el relleu i baixar en bici,just a l'hora que haviem quedat,ells baixaran fins a Sant Jaume i alla els hi faran els company del BESALUCROS per acabar d'arribar a Besalu.M'ha agradat molt aquesta barreja d'emocions i esport,em sento un afortunat de poder formar part d'aquest esdeveniment.Uns 43 km i 2500 metres de desnivell,mai havia caminat tant,pero molt content.VISCA LA MEVA TERRA,VISCA CATALUNYA LLIURE !!!.MES FOTOS


CANIGO,EL PRINCIPI ...

BESALU,EL FINAL ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada