divendres, 16 de setembre del 2011

AII...LA MUNTANYA .

Refugi Laurenti,el nostre "Hotel".

Ostia quina por !!!

Aqui ja comencem a ser mes "serius" ...

El Roc Blanc

Les reines de la muntanya ...

Roc Blanc,primer cim ...

Pobreta,no sap on es posa !!!

Baixollada,el segon cim !!!

Llac de Laurenti,realment molt ben parit !!!

No es cap queixa,al contrari,aquest dimecres vam marxar cap a l'Arieja per tal de fer una mica de muntanya(a peu),vaig quedar gratament sorpres de la zona del costat,el Capcir,amb tot d'estacions:Els Angles,Formigueres,Puivalador...,i tot un mon per fer btt.Despres de Formigueres vam agafar una carretera que ens porta a Querigut(no se perque pero em fa pensar en una pel-licula de por,tot i que el poble es prou maco),a la sortida del poble agafem una carretera que si que quasi era de "peli de terror",tota plena de forats,i que una mica mes amunt trobem un cartell que ens diu que el pas esta "interdit" cinc km mes amunt,fem calculs,i deu ser mes o menys on hi ha el refugi lliure on volem anar a dormir,o sigui que ens arrisquem i anem pujant,resulta que estan fen treballs forestals(tallar pins) a uns dos o tres-cents metres del refugi,i tot i que continua estant "interdit",com que no hi ha ningu,aparquem davant el refugi.Un bon sopar amb bona teca,força beure(be,potser molt beure),quatre "chistes"(una altre especialitat del biker...),els tres mosqueters anem a dormir,haig de dir que el refugi(Laurenti),com la majoria a França,molt ben cuidat.Sortim cap a les 7 del mati desde el refugi Laurenti,en prou bones condicions un cop ben dormits,jeje,direccio al Llac Laurenti,el cartell posa 1'15 hores,i nosaltres pujem en una hora,o sigui que "no estamos tan mal",aqui ja veiem el Roc Blanc,i per força bon cami anem pujant,una mica abans d'arribar al coll de Laurenti(son originals de cullons),agafem un altre cami que puja mes directe i has de quasi grimpar una mica(es facil pero m'ha agradat força),arribem al cim del Roc Blanc,força estret i aeri,fem quatre fotos i tirem cap al coll de Laurenti per afrontar el segon cim del dia el Baixollada,al coll ha estat molt divertit trobar quatre ovelles("uelles" en diem per casa meva) molt amistoses,es deixaven tocar tranquilament.Per una canal facil pero prou vertical hem anat a buscar un pla que ens ha portat al Baixollada,quatre fotos mes de rigor,i a buscar un pas per baixar que ja hem vist tot pujant,baixada força rapida cap al llac,tornem a agafar el cami de pujada,i cap al cotxe.Dos cims de mes de 2500 metres,uns 14 km,i uns 1050 metres de desnivell.Ruta guiada per el meu germa Kel,seguit per en Serrano i un servidor.Enllaç de la ruta