diumenge, 15 de juliol del 2012

PEDALS DE FOC,SI SI SIII !!!!

Si,he sobreviscut a PEDALS DE FOC,he de dir que he patit una mica,pero he gaudit molt mes !!!.Com havia pensat,no es cap regal,pero l'esforç s'ho val.Gracies Edurne(Lidia),i Paco per esperar-me a les pujades,al planer i les baixades ja anava mes be,jeje.La historia va començar dimarts despres de dinar,agafem el Polo de la Lidia i cap a Vielha falta gent,un putu drama,cua a l'eix,camions pujant a Vielha,total quasi sis hores,un cop alla,passem per l'oficina de Pedals,anem a l'hotel,cardava força fresca pero s'aguantava,canyeta i sopar,i d'hora a dormir,que dema toca pedalar.El dimecres a les 8 del mati ens espera el taxi que ens portara a  l'altre costat del tunel,a Conangles,d'aqui sortim juntament amb en Paco,un crack de Cerdanyola que a diferencia de nosaltres,ell porta l'equipatge a les alforges,amb ell fariem tot el cami menys el primer dia,ell anava una mica mes lluny que nosaltres.Amb diferencia el primer dia va ser el pitjor per mi,despres de Vilaller em va fer patir molt la pujada al Coll de Serreres,on despres hi ha un bon tram que s'ha de fer a peu,una estona despres toca pujar un altre coll,aquest asfaltat,pero força dur,ens porta a Iran,i al Coll de Sant Salvador,baixem cap a Gotarta,fi de la nostra primera etapa,en Paco continua fins Castellar,quedem que dema ens esperara.Total 45 km,950 m +,1300m -,bona teca pero molt solitari el lloc.Dijous despres d'esmorzar sortim,i al proxim poble(Malpas),primera incidencia mecanica,la meva roda del darrera perd aire,trec la valvula i poso una camera i tot solucionat,anem a Castellar on ens espera en Paco,segellem i anem pujant cap al Coll de Sas,molt feixuc per culpa de la grava que hi ha,es fa molt pesat fins a Erta,a partir d'aqui millora pero tambe pica mes la pujada,un cop al coll,baixada molt divertida i a trams tecnica que ens porta a Les Esglesies,pujada força dura i a vegades trencada cap al Coll d'Oli,aqui sort de les marques grogues que ens guien,baixada molt tecnica pero a estones divertida cap a la Vall Fosca,ultim tram pesat per asfalt fins Espui,final d'etapa.Anem a segellar a l'hotel Montseny(hi vaig dormir fa anys quan vam anar a fer la via verda de l'Estany Gento),i a Casa Sastre un altre cop per sopar i dormir,tot mirant la pujada de dema.Total 53 km,1650 m +,1300 m-.Divendres,amb l'esmorzar encara quasi a la boca comencem a pujar el mitic Coll del Triador,la veritat es que espanta mes que el que es realment,son dotze km de pujada força sostinguda,pero de bon fer,a dalt parada per refer forces i cap al Coll de La Portella,2268 m,sostre de Pedals de Foc.Continuem mes o menys planer fins a sobre l'estacio d'esqui d'Espot,aqui ens liem una mica i acabem baixant per asfalt a Espot,segellem i la dona de l'hotel ens diu que baixem un tram per carretera perque baixa molta aigua per el riu,agafem el trencant de Son,una mica despres pujem per una pista molt dreta cap a Estais,val la pena per el corriol(GR)que hi ha despres,al cap d'una estona sortim a l'asfalt,a trams per carretera i a trams per pista passem Jou i anem a Son,segellem i agafem el cami del Calvari,molt ben parit,despres de fer un tram a peu agafem una pista que s'em fa eterna que ens porta al Bosc del Gerdar,el baixem a peu(esta protegit i s'ha de fer a peu),sortim a l'asfalt i en un moment arribem al Refugi  del Gerdar,final d'etapa d'avui.67 km,1900+,1300m-,estem sols i molt tranquils,ja nomes en falta una.El dissabte el temps sembla que vol cambiar,fa mes fresqueta i esta mig tapat,despres d'esmorzar ens posem el paravent i baixem cap a la carretera de la Bonaigua,anem a Sorpe,a Isil,pujem a Alos d'Isil i anem remuntant la bonica vall (crec que es la tercera vegada que la pujo),que ens porta al bonic santuari de Montgarri,,llastima que l'han convertit en un lloc per turistes i "xaves"(amb perdo),pujada una mica cabroneta al principi que ens porta al Pla de Beret,tirem una mica per asfalt fins girar a l'esquerra per baixar per el corriol molt ben parit que despres de travessar la carretera ens porta a Bagergue,aqui segona incidencia mecanica,en Paco rebenta i posem un camera nova,per camins i corriols anem a Unha,Gessa,Arties,Garos,tot fent uns corriols molt ben parits ens porta a Vielha per acabar a l'oficina de Pedals de Foc.55 km,950+,1360-,i "REPTE ASSOLIT" !!!!!!!.En resum,una gran volta,amb molt bona companyia(Edurne i Paco).

1. enhorabuena cracks,sabia que lo conseguiriais...!!

2. las fotos del oso una caña debe ser ver un bicho de esos que cañon.

1. Ginetas,l'os esta engabiat a Arties,de fet en son dos,i s'els veu força estressats el pobres ...

3. Felicitats nano!!! Una molt bona experiència, molt recomanable, encara en tinc un molt gran record i això que fa uns quants anys. Salut i a continuar pedalant.