diumenge, 16 d’octubre del 2011

FRONDELLAS (TRES EN FAN QUATRE)

JA ESTEM APROP DEL REFUGI
NI A LA MUNTANYA OBLIDEM LA BICI ...

AIXO ES EL QUE ENS ESPERA DEMA
COM SEMPRE COMENCEM AVIAT
LA COSA ES COMENÇA A ENFILAR...
PENSO QUE NO SERIA GAIRE CICLABLE...
AGULLA CADIER
FRONDELLA NORD,AMB EL BALAITUS AL DARRERA
FRONDELLA

FRONDELLA CENTRAL
ARA TOCA BAIXAR
Sortida de muntanyisme de les que et deixen molt i molt satisfet,si senyor !!!.Aquest divendres els tres mosqueters,d'aqui ve una part del titol,l'Edurne(aqui si que fa de Pasaban),el meu germa Kel,i jo,vam anar cap a Sallent de Gallego,al pirineu aragones,despres de dinar i fer una mica de turisme,deixem el cotxe a la presa de La Sarra,tot xino-xano pujem al refugi de Respomuso en unes dues hores i mitja,on teniem reservat sopar,dormir,i esmorzar,fem els tramits pertinents,una volteta per els voltants,cerveseta,i a les vuit a sopar,una mica de tertulia,preguntem al guarda la millor alternativa per la nostra ruta,i ens confirma la que teniem prevista,gentilesa del meu germa.A les deu a dormir(com a la mili pero amb molt mes bon rotllo).El dissabte a quarts de set de peus a terra per esmorzar a les set,un cop ben esmorzats,a quarts de vuit comencem a tirar cap amunt amb una temperatura prou agradable,la cosa s'enfila tot seguint el mateix cami dels que van al Balaitus,en poca estona ja ens sobra roba i ens treiem el forro,ja te collons fer tresmils el mes d'octubre amb una sencilla samarreta tecnica,quan estem practicament a sota la Bretxa Latour,ens desviem una mica a l'esquerra per anar a buscar una altre canal,força tecnica i maca que ens porta al primer tresmil del dia,tot i que al final ens hem liat una mica,l'AGULLA CADIER(3022 metres),anem cap el coll de l'esquerra,i per la cresta força entretinguda assolim el segon tresmil,el FRONDELLA NORD(3069metres),seguim per la cresta,mica en mica es va fen mes facil,arribem al tercer,el que dona nom a la zona,el FRONDELLA(3071metres),a partir d'aqui ja practicament es un cami ample fins el quart tresmil,el FRONDELLA CENTRAL(3055 metres),tenim unes vistes impresionants d'uns quants cims emblematics del pirineu,el Balaitus,la Gran Facha,els pics de l'Infern,cresta dels Diables,Midi d'Ossau,Midi de Bigorre(al costat del Turmalet)...,ens queia la baba.En realitat queda un altre Frondella,el SUD OEST(3001metres),pero com que alguns l'han descatalogat com a tresmil,fa falta corda per fer un rapel,hi ha un parell d'agulles compromeses,i ens quedava força apartat,el deixem per a coleccionistes.Reculem una mica per anar a buscar una canal que sera el nostre cami de baixada,anem força atents al principi perque es força tecnic i vertical,m'ho passo força be en aquest tram,tot i que es potser la part mes perillosa al ser de baixada,mes avall passem una tartera i una zona de blocs força feixuga,sortim a un cami que girant a l'esquerra va a parar al cami que hem fet de pujada aprop del refugi,baixem a buscar el material que hi hem deixat,portem cinc hores i mitja,força bon horari,fem un toc i tirem per avall,en unes dues hores arribem a la presa de La Sarra i donem la sortida per acabada.M'ho he passat molt be,he comprovat que encara tenim un nivell força bo a la muntanya,i sobre tot m'ho he passat molt be grimpant tot i la meva panxa,jajaj.En dos dies hem fet uns 21 km i uns 1800 metres de denivell.Tal com diu el titol,TRES HEM FET QUATRE "TRESMILS" !!!! P.D.:Tot i no ser un coleccionista de tresmils,amb els quatre d'aquesta sortida,he arribat als 92,estic força satisfet !!!