divendres, 10 de desembre del 2010

RUTA COMPLETA

Creu de Caritg (Lliurona)
Albanya
Bassegoda desde el camping
Roses desde Lliurona
Feia dies que tenia ganes d'anar a mirar un cami que baixa de Lliurona cap a Albanya,de fet es el cami mes directe ,segons el mapa,debia ser el cami a peu.O sigui que aprofitant el dia tan collonut que feia,una mica de fresca al mati(3 graus a casa),pero com que ja m'agrada,he tirat cap a Besalu,Beuda,Rajolins,Espinau(ja no se els cops que hi he pujat aquest any),Lliurona,a la Creu de Caritg segons el mapa surt el corriol,pero entre que no hi havia marques i que la pista que va a la casa esta tancada amb un prohibit el pas,he tirat un tros mes fins trobar una altre pista a la dreta que tambe porta al cami(despres d'uns 500 metres),segons el cartell d'Itinerannia son una hora i vint minuts,jo he tardat mes o menys una hora.Al principi es força ciclable,pero al cap d'una estona la cosa ja s'enmerda una mica(qui sigui "tiquis-miquis" o vulgui fer-ho tot a sobre la bici que s'ho deixi estar),comença a baixar fen ziga-zagues per un terreny ple de roques i molta pedra "suelta",l'avantatge es que perd altura molt rapid.Al cap d'una estona d'arrossegar la bici(sort que es cara avall),es troba una pista que porta a una casa(Can Parada),aqui podia triar entre baixar per la pista que puja d'Albanya o seguir per el cami, he triat el cami,ja que la gracia era fer-lo tot.Llastima que aqui el bosc es mes brut,perque es mes ciclable,pero tot i no ser bardissa,no veus gaire be el cami,aixi trampejant he arribat a la carretera,just a tocar el pont que porta a l'entrada d'Albanya,aqui ruta turistica,he trobat un ciclista que estaba descarregant la bici,l'he saludat,m'ha dit que ell tiraba cap a El Pincaro,jo he anat tirant cap al Camping Bassegoda,enfilo direccio Lliurona un altre cop(podia pujar per les antenes i anar direccio al Puig del Suro,pero he preferit tornar a Lliurona,perque feia anys que no pujaba per aquest costat),pujant he trobat un altre ciclista,amb remolc i nen inclosos,m'ha dit que era d'Albanya i que feia la ruta que li deixaba fer el nen...,que giraria cap a l'antiga carretera de Lliurona(per Pincaro),vaig pujant cap a Lliurona,a partir d'aqui desfaig el cami del mati,quan estic a Beuda,com que es l'hora de dinar,i esport i gastronomia no estan pas renyits,cap a dinar,cafe a Besalu,i cap a casa.Uns 60 km i uns 1700 metres de desnivell.P.D.:L'Alta Garrotxa esta magnifica amb els diferents tons de la tardor.

1. aquest corriol és el que parlaven el dia de la presentació d'en Lato...
    Jo el dia que el vaig fer era caminant amb molta pluja i em va semblar imposible de fer en bici, quan vaig arribar a la parada vaig seguir fins abaix pel corriol, estava un xic brut!

2. ETS UN ANIMAL!!
    No et vens pas el molinet que le posaré a la bici nova. Aquest teu veig que puja molt més bé que el meu !!!!

3. Gerard,aixo l'hi dius a les meves cames,que encara em cardan mal, jaja.